Sosyal Medya Müzesi
müze sosyal medya
Başarılı bir sosyal medya müzesi stratejisi oluşturmanın ilk adımı hedef kitlenizi belirlemektir. Bunu, her platformun demografisini inceleyerek ve müzeniz için en olası demografiyi belirleyerek belirleyebilirsiniz. Bu kitleleri belirledikten sonra müzenizin sosyal medya varlığı için içerik ve fikirler yayınlamaya başlayabilirsiniz. Farklı bir kitle oluşturmak ve daha fazla takipçi kazanmak için farklı platformlarda içerik yayınlamak önemlidir. Ayrıca, ne göndereceğinizi de bilmelisiniz.
Sesinizin tonunu belirleyin. Tek bir doğru ton olmasa da, tüm müzelerin göz önünde bulundurulması gereken bazı önemli noktalar var. Çoğu müze otoriter olma eğilimindedir ve sosyal medya aracılığıyla iletişim kurarken bu ton rahatsız edici olabilir. Bir müzenin ses tonu kişiliklerini, izleyicilerini ve durumu yansıtmalıdır. Ayrıca, kullandıkları kanal hakkında bir anlayışa sahip olmalılar, böylece bunu kendi yararlarına kullanabilirler.
Bir iç iletişim stratejisine sahip olmak. Sosyal medya ekibiniz küçük olsa da, diğer bölümlerle iletişim kanalları geliştirmek önemlidir. Her bölümde gerçekleşen ilk üç şeyi iletmek için yalnızca bir kişi atayabilirseniz yararlıdır. İster e-posta, ister kişisel bir toplantı veya bir form aracılığıyla olsun, bilgi akışını kolaylaştıracak bir süreç mevcut olmalıdır. Bu, herkese bir ses verecek ve müzenin çalışmalarına daha fazla yatırım yapacak.